KA - Impulse yavaş yavaş şekilleniyor_2.kısım

1.kısımda, elime ulaşan mdf'lere parçaları monte etmeye başlamıştım. Alt tabla, kolu monte edeceğim armboard ve plato milini monte etmiştik.

Sıra geldi 3 ayağın montajına.
Ayaklar iç içe geçmiş 2 parçadan ve temas yerleri bilyeli ayaklar. Birbirine sıkıca tutturulan bu 2 parçanın tabanı da 1 cm kalınlığında sorbothane pedden oluşuyor.





Montaj sonrası...


Eveeet, sıra geldi kolun montajına...

Kolumuz SME 3009 series 2 improved fixed headshell modeliydi.
Daha önce bahsettiğim gibi, kolun orijinal "bed plate" i yerine 7mm kalınlığında pirinçten bir tane yaptırdım ve onu kullanacağım. Bu "bed plate" de 4 mm "arm board"a gömülecek şekilde oturacak.

Bu kolla Denon'un DL_103 MC iğnesini kullanacağım. Uyumluluk açısından değiştirmem gereken "rider weight"i değiştirdim, pirinçten yine. Upgrade olarak görülen bir de bronz knife edge bearing edindim. Olmuşken tam olsun dedim ve 3,5 ve 4,5 gr pirinç bias weight de aldım. Tüm bu parçaları daha sonra iğneyi takma aşamasında değiştireceğim, bugün değil.

Gelelim kolun montajına. Yine 4mm alyen ile sıkılan paslanmaz vida aldım. ve kontajı yaptım.




 Antiskating yani içekaymayı engelleyici ağırlık için tel çubuk askısıyla ağırlığı da taktım. Görüntü şöyle oldu..






Şimdi sıra alt plato ve platoda...
Alt plato olarak Rega pikaplar için upgrade olarak kullanılan alt platoyu aldım. Yuvaya bilyeyi koyup alt platoyu usulca yerleştirdim.





Alt plato dengede görünüyor. Sağa veya sola yatık değil. Yağ koymadığım için çevirmek istemiyorum.
Ve nihayet plato...

Platoyu siyah delrinden yaptırtmıştım. 25mm kalınlığında ve 310mm çapında. Platoyla kullanmayı düşündüğüm mat ise Thorens'in siyah keçe matı.

Delrin platoyu usulca alt platoya yerleştirdim. Alt plato lasikleri sıkı sıkı tuttu platoyu. Platoyu yerleştirince herşey yerli yerinde ve alttaki resim ortaya çıkmış oldu. Yağ koymadım ama usulca çevirdim platoyu, dengeli ve yalpalamadan dönüyor. Çok da riske etmeden kaldırdım plato ve alt platoyu.



En başta hazırladığım alt tablayı da aldım koydum altına. Alt tabla eni pikaptan büyük kestirmiştim. Kumanda kutusunu bu alt tabla üzerine koyacağım.





Hemen belirteyim. Kol ayarı yapmadım. Ne yükseklik ne de başka ayar. O yüzden resimlerde bir ayarsızlık veya mantıksızlık görünebilir. Ama kabaca görünüş resimlerdeki gibi olacak. Umarım ayarlar da yapıldıktan sonra işlevsel olarak da tatminkar olur..







Tablanın alt ve arka kısmını da unutmadan paylaşayım.




Motor yeri daha önceki resimlerde mil yuvası yanında görünen 40mm çapındaki yerde olacak. Şasiden bağımsız bir motor kulesi olacak ve kayışla alt platoyu çevirecek. Alttan bakıldığında şöyle görünüyor.




Sıra geldi motor kulesine. Kule alt tablaya konuşlandırılacak ve yukarıdaki resimde görünen açıklığa girecek. Kuleye motoru monte edeceğim ve üst kısımdan motor şaftı uzanacak. Bu şafta yaptıracağım kasnağı takacağım ve 2 adet silikon belt ile alt platoyu döndürmesini sağlayacağım. Kulenin çizimleri yapıldı ve otrnacıya verildi. Yakında parçayı teslim alırım.

Şimdilik bu kadar...



Hiç yorum yok: