KA - Impulse yavaş yavaş şekilleniyor_3.ve son kısım


Şimdiii,  yeni gelişmeler şu yönde;

En son motor/kontrol devresi ve motor podu dışında "KA - Impulse yavaş yavaş şekilleniyor_1. ve 2. kısımda" tüm montajı yapmıştım ve herşey yerli yerinde görünüyordu.




Motor mevzu karışık hala, ama bir ilerleme kaydetme adına bir tane DC motor buldum. Özellikleri şöyle;

24V DC brushed motor çap 38mm
20.7 mNm Nominal torque
3700 rpm No load speed (appr. 155rpm/V)
6.6 W

Daha önce bulduğum hız kontrol devresini bağladım. Bir işe kalkıştık gidiyoruz ama pikap tablası en azından 33.33 ve/veya 45 rpm dönecek mi, dönerse nasıl olacak, bu uğraşlar boşa mı vs gibi aklımdaki soruları bir anlamda bertaraf etmek adına ucuz yollu, çok da masraf etmeden bir çözüm bulayım istedim.

Motor yerleştireceğim podu alüminyumdan tornacıda yaptırttım. Adaptörü bu poda bağlayacağım. Bir adet standart dişi fiş bulup poda vidalayarak monte edeceğim. Podun diğer deliğinden de kontrol devrelerinin bulunduğu kutuya kablo çıkacak. Resimle daha iyi anlaşılır sanırım...






Tornacıya bir de mil yuvasının altına 5 cm çapında 5 mm kalınlığında bir pul yatırdım. Sanki ilk resimlerde de görüleceği gibi plato mdf'ye çok yakındı gibi geldi. Motor kasnağı platoya sürtebilir endişesi de vardı.

Hem pul hem de motoru yerleştirince şöyle göründü.



Kasnak olarak tornacı hızlı bir şekilde teflondan istediğim ölçülere yakın bir tane yaptı. Bunu bir dene olursa, istediğin malzemeden yaparız dedi.

Alt platoyu da yerleştirip daha önce edindiğim 2 adet silikon kayışı da koyunca şöyle oldu.




Herşey iyi görünüyor ve planladığım gibi...

Ve sıra geldi platoyu yerleştirmeye ve nihayet cereyanı vermeye  

Platoyu yerletirip, elle hafifçe kontrol ettim, sağdan soldan, üstten temas yok. Keyfim yerinde..
Sonra adaptörü fişe taktım ve şöyle bir görüntü çıktı...

Videoda, tıkırtılar var. Çekerken yoktu, nereden geliyor anlamadım. Önce pikaptan sandım ama fişi takmadan önce de duyuluyor. Muamma...




Sonra takometreyi alıp devirleri kontrol ettim.

Önce 33.33 rpm




Ve 45 rpm


 

Şunu söyleyebilirim, aylar aylar, hatta yıl oldu, zevkten dörtköşe oldum bu akşam. Şimdi, ya cilaya gönderip, geldikten sonra ince ayarlar yapıp, iğneyi takıp ilk plağı deneyeceğim, ya da cila öncesi bu aşamada iğneyi takıp deneyeceğim. Ama sonra tekrar sökmem gerekecek. Muhtemelen bu aşamada en doğrusu, herşeyi söküp bir an önce makyaja gönderip sonra nihai montajı tamamlamak olacak.

Biraz daha sabır diyerek geceye dalıyorum yeni aldığım Anton Bruckner plağını dinlemeye gidiyorum...
Sevgiler,
Erkan


Hiç yorum yok: