KA - Impulse, Final _1.kısım

Ve o gün geldi nihayet.

Aylardır üzerinde çalıştığım ilk DIY projemin sonuna yaklaştım.



Pikabı koyacağım standa ayakları monte edip bir kenara koydum. Pikabın rengi ön plana çıksın diye standı yarı mat siyah renk cila istedim. Altın kaplama spike kullandım. Uygun ring buldum onları da taktım. Şöyle göründü..





Standı bir kenara koyup esas işe koyuldum..

Pikabın gövdesi kiraz kaplama, ağacın kendi rengi ve damarları görünsün istedim. O yüzden renksiz yarı mat cila yaptırdım. Üç ayağı taktıktan sonra,  armboard ve kolu monte etmek için hazırlıklara başladım.




Denon DL-103 iğne kullanacağım için daha ağır ve uygun bir "rider weight" almıştım, pirinçten. Rengi uysun diye bir "bias weight" almıştım yine pirinç.
"Bed plate" i de değiştirdim, yine pirinç..





Ardından mil yuvasını monte ettim ve alt platoyu yerleştirmek için ön hazırlığı yaptım. Mil yuvasına bir damla yağ damlattıktan sonra topu koydum. Alt platonun yuvaya girecek kısmına da bir damla yağ damlattım ve parmağımla dikkatlice yağı mile eşit şekilde yaydım. Alt platoyu yuvaya bıraktım ve yavaşça kendiliğinden inmesini bekledim. Yağ heryere temas etsin diye şöyle birkaç kez hafifçe elimle çevirdim. Sanırım birkaç saat döndükten güzelce sıvanır tüm çepere.


Motor şaftı için beyaz teflondan geçici bir kasnak yaptırmıştım. Bu kasnak çalışınca, siyah delrinden 2 kanallı bir kasnak yaptırdım. Böylece kullanacağım 2 kayışın birbirine değmesini engel olmuş oldum.


Motoru kulesine yerleştirip, kuleyi de alt platonun yanındaki delikten geçirdim. Kasnağı şafta taktım ve kayışları geçirdim.


Motor kulesini geçirdiğim delik kuleden biraz daha geniş tutmuştum. Böylece kayışların gerginliğini daha rahat ayarlayabileceğim.


Platoyu da yerleştirdikten sonra, sıra geldi iğneyi takmaya. Bu aşamada, iğneyle monte edene kadar, biraz daha geniş yerim olsun diye, platoyu tekrar çıkardım. Önce kabloları taktım.. İğneye bir zarar gelmemesi için korumayı çıkartmadım. Esasen korumayı her zaman ve yalnızca dinleyeceğim plağı platoya yerleştirdikten ve plak üstü dengeleyiciyi koyduktan sonra, motor devrini almaya yakın çıkarırım. Bu bir kural mıdır? Benim için öyle. ğne koruması olmadığı zaman, anlık bir dalgınlıkla, farkında olmadan iğnenize zarar verebilirsiniz? Bu nedenle, ne olur ne olmaz diyerek bu hususu bir kural olarak ritüelime ekledim.



Kartuşu vidalarla sabitlemek pek kolay değilmiş, ama sanırım becerdim. Platonu olmadan görünüş şu şekilde oldu.





Sıra geldi kol ve iğne ayarlarına.. Plato ve keçe matı tekrar yerlerine yerleştirdim. Şasiyi de en başta hazırladığım siyah alt tablanın üzerine koydum. Su terazisiyle şasinin ve platonun denge ayarlarını yaptım. Kullandığım tüm ayaklar yükselik ayarına olanak sağladığı için teraziyi kolay tamamladım.
Kol yükseklik ayarlarını SME 3009'un kullanım/montaj kılavuzuna uyarak tamamladım. Kolun platoya mesafesi ve konumunu ayarladıktan sonra kolun platoya paralelliğini kontrol ettim. Elimden geldiğince düzgün olmasına gayret ettim..



Kol ayarlarını sıfırladım. İğnenin ağırlığı 8,5gr, ona göre rider weight kolunu dışa doğru uzattım.  Kol havada asılı kaldı, ne yukarı ne aşağı, ne sağ ne de sola kaydı. Sonra arka ağırlık vasıtasıyla kolun platoya inmesini sağladım. İğnenin izleme gücü 2,5-3 gr olarak öngörülmüş. İğne ayarlarını tamamlayınca, ağırlığı 2,6 olarak ayarlayacağım.

Sonra iğne ayarlarına başladım. Önce bir ayna buldum. İğnenin sağa ya da sola yatık olup olmadığına emin olmak için. İğnenin kenarları aynadaki aksiyle düz çizgi oluşturuyor. Belki milimetrik ayar yapılabilir ama şimdilik iyi görünüyor bana ve devam ettim..




 Sonra SME kutusundan çıkan iğne kılavuzunu aldım, iğneyi üzerine tarif edilen şekilde usulca bıraktım. Fena görünmüyor.





Nihayet, ağırlık ayarını da tamamlayıp, sona yaklaşmaya başladım.. Teraziyi platoya koydum ve kolu kaldıracı ile kaldırdım. İğnenin ucu terazinin ortasındaki siyah noktaya gelecek şekilde hizaladım ve kolu indirdim. Arka ağırlığı saat yönüne çevirip iğnenin uyguladığı basıyı arttırdım. ve 2,61'de durdum. Şu anki ayara göre, platoya bir plak koyduğumda, iğne pilağa 2,61gr'lık bir izleme gücü uygulayacak. Bu ağırlık ayarını, iğne için öngörülen izleme gücü ağırlığı aralığında kalacak şekilde arzu ettiğiniz gibi, beğeninize uygun şekilde ayarlayabilirsiniz. 2,61'de ayarı bitirince, aynı değerde ya da mümkün olduğunca yakın değere antiskating'i ayarladım.



Pikap ön yükselteci olarak Graham Slee Reflex C/PSU1'i de hazır ettim. Pikap ile önyükselteç arasına, şimdilik kolun kendi kablosunu kullandım. Çalışma odamda olduğum için, pikabı ilk önce buradaki Audio Engine A5+ aktif raf tipi hoparlörlerle test edeceğim. Ön yükselteç ile hoparlör arasında da Black Rhodium'un Rhythm stereo ara kablosunu kullandım. Küçük bir standım vardı, masıf maun ağacından. Cihazları üzerine yerleştirdim ve son kez teraziyle kontrolleri yaptım.

Bakalım sonuç nasıl olacak......

Hiç yorum yok: