KA - Impulse yavaş yavaş şekilleniyor_1.kısım

Nihayet mdf'lerime kavuştum  :)  ve montaj işine giriştim.

Epey heyecanlandım ve sanırım bu DIY işinin en keyifli yanlarından biri, tasarladığınız, yapmaya çalıştığınız ürünün yavaş yavaş ortaya çıkarken, montajlarını yaparken duyduğunuz bu heyecan olsa gerek.

Çalışma masama malzemeleri yayıp ilk önce pikap altına koyacağım alt tablayı aldım önüme.
Alt tablanın ayakları 4 adet koni/spike tabir ettiğimiz ayaktan oluşuyor.












Alt tablayı şimdilik bir kenara koyarak esas işe geçiyorum.
Pikap şasisinin üzerine montaj için açılması gereken yerleri işaretlemiştim. CNC'ye gitti geldi, şöyle bir şey çıktı...
Üst taraf..

 



Ve şasinin altı




SME kolu doğrudan şasiye monte etmek istemedim. Bir armboard'a ihtiyacım vardı. Ben de SME 3009 kolun armplate'inin ölçüsünü alarak aşağıdaki armboard'u yaptırdım. Zaten yukarıdaki şasinin üst kısmına baktığınızda bu armboard için yer açıldığını fark edecekiniz. Biraz daha ileriye gidip SME kolun armplate'i yerine de, pirinçten aynı ölçülerde ama biraz daha kalın bir tane yaptırdım.










Şasiye ilk olarak bu "arm board"u monte ettim. 4mm alyen anahtarla sıkılan vidalardan buldum. Pul olarak da gevşemeyi önlemek için (nasıl adlandırılır bilmiyorum) tırtıklı pul kullandım.



Kolun kablo bağlantılarını rahat yapabilmek için mdf'nin altını uygun şekilde aldırdım. Arm board'u tutacak 4 vidanın 2'si uzun 2'si kısa oldu bu yüzden.





Arm board montaj sonrası...
Arm board 10mm kalınlığında alüminyum malzemeden yapılmıştı. mdf'ye 7mm gömülecek şekilde cnc'de açtırmıştım mdf'yi.


Sıra geldi mil yuvasına. 18mm çapında açılan yere tam anlamıyla oturdu. Ne bastırnak zorunda kaldım ne de gevşek oldu.



Alttan sıkabilmek için 40 mm açtırdım..




Devamı bir sonraki sayfada....

Hiç yorum yok: