KA Impulse; İlk adım...

Sanırım artık somut birşeyler çıkmaya başladı.
Sizlere pikabımın yapı taşlarının bazıları hakkında bilgi vereyim, fotoğraf paylaşayım.
Bu projede maskotum R2D2 olacak ve bana eşlik edecek :)







Yukarıdaki fotoğrafta aşağı yukarı tüm parçalar görünmekte. Şimdilik o karede olmayan tek şey, motor ve motor kontrol devresine ilişkin parçalar.

pikap şasisi 2 adet birbirine yapıştırılmış orta sertlikte mdf'den oluşuyor.
47 cm x 36 cm ebatlarında ve 45mm kalınlığında.

Ayaklar için kullanacağım malzeme, bilyeli ve 'sorbothane' malzemeden yapılmış 3 adet ayak olacak. Sanırım sönümleme ve pikabı olası titreşimlerden uzak tutmak için büyük görev üstlenecekler.


Ayakların montaj yerini işaretledim. Daha delinmedi. Ayakların vidalarını söküp koydum, aşağı yukarı aşağıdaki gibi görünecek.




Pikapta kullanacağım altplato, mil yuvası, motor kasnağı ve kayışları altta. Kasnak çift kayış kullanmak için tasarlanmış. 2 adet ince yuvarlak silikon kayışla süreceğim altplatoyu.




Plato ise 310mm çapında 25mm kalınlığında siyah delrinden özel yapıldı.
Fotoğrafta pek bir kirli/lekeli çıkmış. Bir ara temizleyim onu :)



Kol olarak birçok pikapseverin tanıdığı SME3009 serie 2 improved kolunu seçtim.
Bu kol ile de yine herkesin aşina olduğu Denon DL-103 kartuşunu kullanmayı seçtim.
Kol ve kartuş uyumu büyük önem taşımakta. Esasında bu kol için Denon DL-103 ağır gelecektir. Ama bu kolun güzelliği de ufak eklemelerle/değiştirmelerle uyum sorununu çözmektir.
SME 3009 ve Denon DL-103'ün hakkını almak için kolda şu değişiklikleri yaptım.

Pirinç rider weight
Pirinç bias weight (3,5g ve 4,5g)
Bronze knife edge bearing
Pirinç 7mm bed plate
RCA conversion kit



Geçtiğimiz haftasonu tabla üzerinde çalıştım, daha önce kağıt üzerinde tasarladığım ölçülere sadık kalarak bu sefer mdf üzerinde montaj yapılacak yerlerin tespitini yapıp işaretledim.







Kolun monte edileceği yeri belirledim.




Bu akşam bir aksilik olmazsa, delinmesi/açılması gereken yerler için marangoz abime uğrayacağım.
Sanırım haftasonu boya/ciladan önce parçaları monte edip kontrolleri yapacağım.

Tasarımda ufak bir değişiklik yaptım. Kontrol devre ünitesini bağımsız yapmaya karar verdim. Aynı mdf'den pikabın altına sığacak şekilde bir küçük kasa yapıp, sol ayağın yanına koyacağım. Belki de dışına koyarım. Artık nasıl güzel görünürse.

Bu arada da artık şu motor işini de çözmüş olacağımı umuyorum :)

Sevgiler..






Hiç yorum yok: